Булінг у дошкільному закладі
Булінг – свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої. Булінг може проявлятися як тиск:
- психологічний
- фізичний
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози побиття під час ігор.
Як міняється поведінка дитини:
Дитина – жертва булінгу поводиться не звично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:
- не хоче одягатися вранці
- шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;
- просить батьків забрати її з дитячого садка раніше.
- плаче – вигадує хворобу
- не контактує з однолітками у дворі;
- грає наодинці
- в дитячому садку не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх
- усамітнюється при будь-якій нагоді
- грає поламаними іграшками
- не має друзів у групі.
ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЇ
БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)
в КЗ "ЗДО " Лісова казка" ВМР"Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний Інформаційно-профілактичні заходи 1. Ознайомлення та вивчення законодавчих актів, нормативноправової бази щодо запобігання та протидії булінгу(цькування) працівники ЗДО постійно Директор ЗДО 2. Обговорення питання протидії булінгу на загальних та групових батьківських зборах батьки вересень - жовтень Директор ЗДО 3. Виступ для педагогів "Булінг в ЗДО – міф чи реальність" педагоги листопад Директор ЗДО 4. Складання порад "Як допомогти дітям упоратися з булінгом" педагоги грудень Директор ЗДО 5. Розробити пам'ятки "Маркери булінгу" персонал закладу січень Директор ЗДО 6. Психологічний челендж "Формування сприятливого психологічного клімату в колективі" педагоги лютий Директор ЗДО Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти 1. Створення безпечного освітнього простору, позитивного мікроклімату та толерантності в міжособистісній взаємодії під час спілкування, занять, прогулянок та ігрової діяльності діти всіх вікових груп впродовж року Педагоги 2. Перегляд мультфільмів "Жив собі чорний кіт", "Про пташок", "Вірте у любов, вірте у Різдво", "Курка, яка несла всяку всячину", "Гидке каченя" діти всіх вікових груп впродовж року Педагоги 3. Читання літературних творів, обговорення проблемних ситуацій, дидактичні ігри: "Оціни вчинок"; "Добре - погано"; "Квітка моїх прав" діти всіх вікових груп впродовж року Педагоги 4. Інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку "Дитсадок наш другий дім, дуже затишно у нім" діти всіх вікових груп жовтень Педагоги 5. Заняття для дітей молодшого дошкільного віку "Мої друзі – хлопчики й дівчатка" діти всіх вікових груп листопад Педагоги 6. Заняття для дітей старшого дошкільного віку "Секрети дружби" діти всіх вікових груп січень Педагоги Взаємодія з родинами 1. Консультація "Формування у дитини навичок адекватного реагування на ситуацію успіху/ неуспіху " батьки грудень Директор ЗДО 2. Пам'ятки "П'ять шляхів до серця дитини", "Як зняти психологічне напруження дитини". батьки січень Педагоги 3. Методичні рекомендації для батьків щодо забезпечення емоційного розвитку дитини батьки березень Педагоги